Met een HBO opleiding 3 maanden schroefjes in plaatjes draaien

Eindelijk een initiatief in Eindhoven die het gaat opnemen voor gedwongen WerkLeerBedrijf deelnemers Brabant Zuid-Oost. Een instelling, zoals de krant reeds heeft vermeld, te fout voor woorden. HBO-ers tussen criminelen en behandeld worden alsof wij helemaal niets maar dan ook niets betekenden voor onze maatschappij.

Casemanagers die niet eens wisten hoe ze hun taak cq dag moesten volbrengen met hun ‘cliënten ‘ en , in mijn geval, wij uiteindelijk maar zelf het heft in handen hebben genomen en de lessen hebben overgenomen. Casemanagers die reageerden met oh oh wat waren wij slim en goed, vooral met jullie kwaliteiten, solliciteren bij het WLB!!! Vacatures die absoluut niet geschikt waren en een team van ongeïnteresseerde dames waarbij wij ons wekelijks moesten melden!

Een initiatief van de gemeente Eindhoven en ook betaald door de gemeente Eindhoven. Casemanagers uit Roermond of Rotterdam die amper de namen wisten van de bedrijven cq locaties waar wij onze straffen moesten gaan uitvoeren want zo voelde het ‘straffen’!

Te fout voor woorden. 3 maanden lang schroefjes in plaatjes gedraaid, 3 maanden lang zijn wij vernederd zogenaamd opgepept om weer teruggezet te worden in de werkende wereld, leren solliciteren enzovoort. Functies aangeboden gekregen die nergens op sloegen noch bij onze profielen pasten! En dan na 3 maanden geplaatst worden bij Het Goed of de Rooij of Groenvoorziening met een HBO Opleiding. Hoe vernederend is dat. Mensen die op hun knieën stekjes moesten gaan knippen of planten, mensen die inpakwerkzaamheden moesten doen en daar gestoord van werden!! Hoe demotiverend is dat.

Schandalig is het hele verhaal. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik mijn huis maar moest opeten waar ik 15 jaar hard voor gewerkt heb en nu zit ik met een krediethypotheek en als die op is kan ik in een kartonnen doos gaan leven is dat waar Eindhoven op uit is. Er zaten mede ‘ lotgenoten’, zo noem ik ze maar, maar het waren gewoon loosers, met hun benen  op de tafel bij het WLB en voerden geen fluit uit, zij kregen gewoon hun uitkering of beunden flink bij, wat een verschil maar geen haan die daarnaar kraaide.

Bewaking die mij in de gaten hield als mijn telefoon afging, weet je hoe walgelijk dat voelt, je voelt je een crimineel. Bah bah. Het heeft voor mij een zware impact gehad op een stukje in mijn leven en vooral de manier waarop er met mensen werd en wordt omgegaan. De casemanagers denken dat zij een soort God zijn maar zij stellen niets maar dan ook niets voor!

En dan heb ik het nog niet gehad over de casemanagers bij Werkplein Mercado. Je hele hebben en houwen moest op tafel komen, tot op het dubbeltje werd alles uitgezocht en als er iets niet klopte…..helaas geen uitkering. Ik ben zelfs in de gaten gehouden en werd gevolgd, na een anonieme tip bij Werkplein Mercado, of ik niet ergens zwart bijwerkte en ben op het matje geroepen.

Ik voel me zo langzamerhand zo vernedert door mensen die maandelijks een dik salaris verdienen bij de Gemeente Eindhoven en verder niets voor mij betekenen noch doen. Via het UWV krijg ik vacatures gemaild, die ik zelf allang gevonden heb en op heb gesolliciteerd, dat is alles wat er gedaan wordt. Al met al, een in en in trieste bedoening, ik heb er geen andere woorden voor.

Anoniem
(Naam bij de redactie bekend)

COMMENTS

  • Tonny bos

    In 1975 werd mij verteld Door de dame van het arbeidsbureau nadat ik een baan had gevonden dat dat onmogelijk was omdat ze geen aanvraag van dat bedrijf hadden dit resulteerde in een verhitte discussie waarin ik gezegd schijn te hebben dat ze dat bureau maar in hun r….t moesten steken ik was toen jong maar ze zijn nu nog arroganter dan toen.

  • Marisse van Kemenade

    Modern Times
    https://www.youtube.com/watch?v=caLVwp3SzN4
    Werkleerbedrijf Eindhoven en Maatwerk.
    C&C (Casemanager&Clientcontact)
    “Duurzame terugkeer in het arbeidsproces is een complexe zaak en blijkt steeds meer het werk van specialisten te zijn. “
    Casus augustus 2015:
    Meneer is 62 jaar, heeft zijn hele leven als communicatiedeskundige gewerkt. Nooit een dag ziek geweest en nog steeds alle dagen actief, ook zonder werk.
    Hij wordt opgeroepen om deel te nemen aan de sollicitatietraining, waar hem geleerd wordt een c.v. te maken, een sollicitatiebrief te schrijven en te netwerken. Ook het thema ‘dress for success’ maakt onderdeel uit van het traject.
    Om in het arbeidsritme te blijven wordt hij geplaats in het Werkleerbedrijf waar productiewerk wordt verricht.
    Zijn casemanager wenst hem veel succes en stempelt meneer tevreden af als
    ACTIEF.
    Vragen ter overweging:
    – Wie houdt hier wie in stand naar jouw mening? De casemanager de client, of omgekeerd? Motiveer je antwoord?
    – Waarom wordt meneer de gelegenheid onthouden om bijvoorbeeld vrijwilligerswerk dat hem past te verrichten ipv stickers te plakken in het Leerwerkbedrijf, denk je? Motiveer je antwoord.
    – Formuleer welke doelstelling naar jouw idee aan dit door client te volgen traject ten grondslag ligt?
    – Denk je dat het effect sorteert? Beargumenteer je antwoord.
    – Heb je tips voor de casemanager die bovenstaande client in zijn portefeuille had?
    – Heb je tips voor de werknemer?

Leave a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.